Studijsko putovanje, Italija

Predstavnici Kreative u periodu od 03-07.oktobra 2011. boravili su u Italiji, kao predstavnici Centralne Srbije, na Studijskom putovanju  na temu "Upoznavanje razvijenog sistema lokalne akcione grupe (LAG)".


Zemlja odabrana za ovo putovanje bila je Italija, jer je jedna od najrazvijenijih u ovom području po pitanju razvijenosti sistema LAG-a, naročito imajući u vidu geografsku bliskost kao prednost. Odabran je severni deo oblasti, koji uz relativno malu udaljenost od Srbije, nema izlazak na more, pa iz tog razloga snažno usmerava svoje napore prema razvoju seoskog turizma, koji je relevantan za studijske grupe i nudi odlične i primenjive primere.
Ova studijska grupa, tokom posete oblasti Padove, upoznata je sa sistemom funkcionisanja dvaju LAG-ova (LAG Patavino http://www.galpatavino.it/nc/ita/news-eventi/news/dettaglio-newseventi/list////visita-ai-gal-padovani-di-una-delegazione-serba-1.html   i LAG Bassa Padovana), njihove relevantne projekte, kao i njihovo upravljačko iskustvo.
Osim toga, ovo studijsko putovanje imalo je za cilj da se učesnici upoznaju sa primeima dobre prakse. Dakle, grupa je posetila seoska imanja, obrazovne farme, proizvođače mesa i drugih tipičnih proizvoda ove regije, primer istorijskih oporavka i stvaranja muzeja, 900 proizvođača vina  udruženih u zadrugu, farme  i sl.
 


U toku ove studijske posete predstavnici UG Kreativa upoznali su se sa funkcionisanjem LAG Bassa Padovana i LAG Patavino. Ove dve LAG-e su konzorcijumi privatnih i javnih partnera, a imaju za cilj da razvijaju i implementiraju projekte u lokalnoj zajednici za poljoprivredni razvoj ruralnih područja.
Ove dve LAG-e odgovorne su za glavni deo programa regionalnog razvoja i u tom cilju su pokrenuli vlastiti program Lokalnog razvoja koji finansira regija Veneto sa 5.330.000 eura, s ciljem podrške razvoja i društvenog i kulturnog identiteta u ruralnim područjima pokrajine Padove .
LAG partneri  promovišu ii finansiraju projekte u 30 opština s ciljem poboljšanja produktivnosti različitih sektora (poljoprivreda, proizvodnja, trgovina i turizam), kroz definisane procedure odabira i razne inicijative.

 

 

 

  

Кључне речи: